ИНФОРМАЦИЯ ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКА:

Всеки един потребител има законното право, съгласно чл. 55, ал. 1 от Закона за защита на потребителите, да се откаже от закупена стока в срок от 14 дни от датата на получаването ѝ.

Всеки клиент на ПИК Компютър ООД има правото да върне закупена стока от нас в рамките на 14 дни от датата на доставка, без да дължи обезщетение или неустойка, с изключение на тези за доставка в случай, че е избрал различен от стандартния най-евтин за търговеца начин за доставяне на поръчката, както и разходите за връщането на стоката обратно. Изключение от този период на връщане правят всички продукти от категории лаптопи и монитори, като за тях срока за връщане e удължен на 30 дни от датата на доставка.

Услугата "14 - 30 дни право на връщане" е валидна за физически и юридически лица, закупили продукти от уебсайта за поръчки на ПИК Компютър ООД - www.pic.bg.

Връщането може да бъде направено и одобрено само и единствено след изпълнение на всички условия за връщане на стока закупена от ПИК Компютър ООД, както и след проверка за изрядното състояние на стоката от наша страна.

След попълването на формуляра и неговото одобрение от наш служител, ще получите инструкции как най-лесно да придвижите продукта към нас.

След получаване на върнатия продукт, цялото съдържание на пратката ще бъде проверено и тествано в нашия оторизиран сервиз. Срокът, в който ще получите отговор дали стоката е одобрена за връщане е до 14 дни. Обикновено, ако няма голямо натоварване в сервиза ни, стоката се разглежда до 3 работни дни.

В случай на одобрено връщане, ние Ви възстановяваме в пълен размер заплатената сума за закупената стока в срок до 14 дни от датата, на която клиента е упражнил правото по чл. 6, ал. 3 /във връзка с чл. 55. ал. 6 от Закона за защита на потребителите/ или някое от правата си по ал. 1 или 2 от настоящия член. ПИК Компютър ООД не дължи изплащането на лихви или неустойки върху върнатата в горния срок сума.

УСЛОВИЯ ЗА ВРЪЩАНЕ НА СТОКА:

  • Трябва да имате попълнен и изпратен "Стандартен формуляр за упражняване правото на отказ при online покупки" или да използвате формата за отказ при online покупки в рамките на 14 дни от датата на доставка или в рамките на 30 дни от датата на доставка за продукти от категории лаптопи и монитори.
  • Всеки върнат продукт трябва да бъде в същото състояние като при доставката. Той трябва да бъде в изряден търговски вид, без никакви следи от употреба, драскотини, удари, петна и т.н. Трябва да е с всички защитни покрития или стикери, които е имал. Не трябва да е нарушена целостта на опаковката, което също така включва залепени лепенки или товарителници по самата опаковка на продуктите. За целта препоръчваме да опаковате продукта в стреч фолио или найлон, за да се запази опаковката му.
  • Всеки върнат продукт трябва да бъде придружен с пълната му окомплектовка. Това включва оригиналната му опаковка с всички кутии, найлони, книжки, документи, кабели и аксесоари, с които е бил доставен. Няма да се приемат за връщане продукти, които не са придружени от всички аксесоари, с които са били доставени.
  • В случай, че доставеният от нас продукт е бил придружен с подарък, когато връщате продукта, трябва да върнете и подаръка.
  • В случай на покупка на няколко еднакви продукта се одобрява връщането само на 1 разопакован. Останалите могат да бъдат приети за връщане само при условие, че всички опаковки/кутии са запечатани и не е нарушена целостта им.
  • При връщане на закупена стока съгласно чл. 55, ал. 1 от Закона за защита на потребителите, транспортните разходи за връщането на стоката са за Ваша сметка.
  • В случай на фабричен дефект, който е установен след получаването на продукта, транспортните разходи за връщането му и изпращането на друг продукт като заявения са за наша сметка.
  • Ако при самото получаване на стока, тя е с нарушена или разкъсана опаковка поради неправилно транспортиране или има липси, рекламацията и застраховката ще бъде уважена само в присъствието на куриера. В този случай, моля, незабавно се свържете с нас или откажете да приемете стоката. Рекламацията се удостоверява със забележка в товарителницата на куриера. Изготвя се протокол, в който е описано констатираното състояние на пратката и опаковка ѝ. В случай че приемете пратката на своя отговорност и не предявите своите претенции пред куриера, рекламацията може да се счете за недействителна.

ПИК Компютър ООД не носи отговорност за съхранението на каквато и да е информация, записана на продукта. Връщайки стоката към нас, всяка информация на нея ще бъде изтрита.

СТОКИ И СЛУЧАИ, КОИТО НЕ ПОДЛЕЖАТ НА ВРЪЩАНЕ:

  • Формулярите, попълнени след 14 дни от датата на доставка на съответния продукт или след 30 дни от датата на доставка за продукти от категории лаптопи и монитори, няма да бъдат одобрявани за връщане.
  • Стоки, които не са в изряден търговски вид и имат видими следи от употреба.
  • Стоки, които не са в оригиналната си опаковка или не са с пълната си окомплектовка.
  • Стоки по специална поръчка на клиента или съобразени с неговите индивидуални изисквания (напр. настолни компютърни конфигурации).
  • Apple устройства с активирана операционна система, не могат да бъдат върнати. Причината за това е, че при отваряне и активиране на Apple продукт, поради спецификата на гаранцията и неговият софтуер, гаранцията му започва да тече от момента на отваряне и възстановяването му в търговски вид е невъзможно.
  • Всякакъв вид запечатани стоки, които са разпечатани след доставка и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето съгласно чл. 57, т. 5, от Закона за защита на потребителите. Такива стоки са слушалки тип "тапи", четки за зъби, зъбен душ и др.
  • Електроуреди от категория "Уреди за лична грижа" като машинки за подстригване, машинки за бръснене, тримери, епилатори, самобръсначки и др.
  • Електроуреди от категории "Уреди за дома", които имат следи от употреба по тях.
  • Компютърен софтуер, игри и всички продукти, които се предлагат в дигитален формат на материален носител (CD, DVD и т.н.).
  • Заплатени суми за предоставяне на цифрово съдържание, което не се предлага на материален носител, когато изпълнението вече е започнало.
  • Принтери, мултифункционални устройства и всякакъв тип печатащи устройства, на които консумативите са били разопаковани.
  • Консумативи (канцеларски материали, тонери, батерии и др.), които са били разопаковани.
  • Продукти, на които е била изтрита или сменена операционната система или други програми, които са придружавали продукта при доставката му.
  • Оборудване защитено от пароли, въведени от потребителя или конфигурирани по поръчка за потребителски акаунти, което предотвратява привеждането на устройството към първоначалното му състояние от гледна точка на софтуер.
  • Продукти, които са били регистрирани за гаранция, застраховка, софтуер и др.
  • Заплатени суми за услуги, които вече са започнати или използвани - допълнителна гаранция или застраховка, асемблиране на компютърна конфигурация, ъпгрейд на компютър с компонент, инсталация на софтуер, ремонт, сервизни услуги, посещение до адрес на клиента и др.
  • Транспортни разходи при рекламация на стока.
  • Услугата "14 - 30 дни право на връщане" не е валидна при покупка на едро (корпоративни продажби).
  • Запазваме правото си да откажем връщането на продукти от клиенти, които използват често тази услуга (по злоупотребяващ начин).

Горните права на Купувача по договор за покупко-продажба на стоки от разстояние обвързват ПИК Компютър ООД единствено, в случай че Купувачът има качеството на "потребител" съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите.

СЛУЧАИ, В КОИТО КЛИЕНТА ДЪЛЖИ НЕУСТОЙКА:

При установяване на налични щети и въздействия в следствие от ползването на върнатата стока от потребителя, той дължи неустойка съобразно оценката на нанесените щети съгласно чл. 55 ал. 4 от Закона за защита на потребителите.

  • Върнати стоки, на които липсва част от пълната окомплектовка (документация, книжки, кабели, аксесоари, опаковки и т.н.) - приспада се до 35% от стойността.
  • Върнати стоки, които имат видими следи от употреба (драскотини, удари и т.н.) - приспада се до 45% от стойността.
  • Върнати стоки, които са с нарушена опаковка, липсват части от/или цялата опаковка, както и има видими следи от употреба, драскотини и сериозни наранявания/износвания (надраскана, скъсана, изцапана, повредена и т.н.) - приспада се сума за възстановяване, съобразно оценката на констатираната щета или се отказва връщане поради невъзможност на привеждането на стоката в търговски вид.
  • Върнати стоки, на които е бил изтрит или повреден оригиналния софтуер се приспада стойността му, както и труда по възстановяването на продукта до първоначалния му вид.

При такива решения от наша страна, клиентът ще бъде уведомен при постъпването на продукта в сервиза ни и след приключване на неговата проверка.

Твоята количка